Uruchomienie PPK będzie oznaczało konieczność zwiększenia budżetu wynagrodzeń – część składki pracowników finansuje bowiem pracodawca. PPK to również szereg nowych obowiązków, które ustawodawca nakłada na firmy. W związku z tym warto z wyprzedzeniem przeanalizować jak wpisać je w istniejącą strukturę przedsiębiorstwa i czy nie jest konieczne uzupełnienie lub dostosowanie istniejących zasobów (np. systemu kadrowo-księgowego).
Zobacz jak możemy Cię wesprzeć
Chęć zarządzania środkami zgromadzonymi w PPK zadeklarowało kilkanaście instytucji finansowych. Zgodnie z ustawą, wyboru musi dokonać pracodawca, w porozumieniu ze związkami zawodowymi lub reprezentacją pracowników. To od efektywności firmy zarządzającej zależeć będzie jak duże oszczędności zgromadzą pracownicy.
Zobacz jak możemy Cię wesprzeć
Ostatnim etapem jest uruchomienie programu, czyli wdrożenie przygotowanych wcześniej procedur oraz komunikacja zasad PPK pracownikom. Pracownicze Plany Kapitałowe to jeden z elementów świadczeń dla pracowników, a dobrze przemyślane działania komunikacyjne związane z ich uruchomieniem mogą pozytywnie wpływać na wizerunek pracodawcy.
Zobacz jak możemy Cię wesprzeć